Mosede Dart Klub`s love

Mosede Dart Klub`s love

§ 1 Navn og hjemsted.

Navn: Mosede Dart Klub. Hjemsted: Greve Kommune.

§ 2. Formålsparagraf.

Det er klubbens formål, at fremme sporten dart, under kammeratligt samvær. Dette sker såvel under træning i klublokalet, samt ved deltagelse i stævner og turneringer arrangeret eller accepteret af Dansk Dart Union.

§ 3 Optagelse / genoptagelse.

Som medlem optages alle der kan tilslutte sig klubbens vedtægter. Optagelse / genoptagelse i klubben sker ved henvendelse til bestyrelsen.

§ 4. Ansvar og risiko.

MDK har en bestyrelses- og direktionsansvarsforsikring, en erhvervsforsikring samt fælles forsikringer i DDU under idrættens forsikringer. Det er medlemmernes egne forsikringer som skal dække andre forsikringer end dem der er dækket af ovenstående.

§ 5. Kontingent og indmeldelsesgebyr.

Stk. 1. Kontingentet (12 mdr. pr. år) og indmeldelsesgebyr fastsættes på generalforsamlingen.

Stk. 2. Kontingentet betales halvårligt forud, ved at benytte den af klubbens udsendte opkrævning.

Stk. 3. Æresmedlemmer har kontingentfrihed.

Stk. 4. Kontingentrestance over 1. måned medfører slettelse af medlemslisten. Såfremt et medlem igen ønsker at blive optaget

på medlemslisten, og er accepteret af bestyrelsen, erlægges det skyldige beløb + indmeldelsesgebyr.

§ 6. Udmeldelse og eksklusion.

Stk. 1. Udmeldelse skal ske skriftligt til bestyrelsen.

Stk. 2. Bestyrelsen kan udelukke og ekskludere et medlem, hvis medlemmet ikke følger MDK’s vedtægter eller hvis særlige forhold giver anledning hertil. Afgørelsen kan ankes på en ordinær generalforsamling.

§ 7. Ordinær Generalforsamling.

Stk. 1. Generalforsamlingen er klubbens højeste myndighed.

Stk. 2. Ordinær generalforsamling afholdes hvert år inden udgangen af marts måned, og skal indkaldes skriftligt, med mindst 3 ugers varsel, samt ved opslag i klublokalet.

Stk. 3. Indkaldelsen/dagsordenen skal indeholde følgende:

  1. Godkendelse af dagsorden.
  2. Valg af dirigent.
  3. Valg af referent.
  4. Valg af rimeligt antal stemmetællere.
  5. Formandens beretning v/ formanden.
  6. Beretning fra diverse udvalg.
  7. Fremlæggelse af revideret regnskab v/ kassereren. Herunder fremlæggelse af budget.
  8. Fastsættelse af kontingent og indmeldelsesgebyr.
  9. Fastsættelse af vederlag til formand og kasserer.
  10. Indkomne forslag, herunder lovændrings forslag.
  11. Valg ifølge lovene.

    På lige år: A. Kasserer. B. 1 Bestyrelsesmedlem. C. 2 Suppleanter.

  12. På ulige år: A. Formand. B. 2 Bestyrelsesmedlemmer. C. 2 Suppleanter.
  13. Valg af 2 interne revisorer og 1 suppleant.
  14. Valg af ungdomsleder og suppleant.
  15. Valg til aktuelle udvalg.
  16. Valg til evt. nye udvalg.
  17. Eventuelt. Valgperioden for bestyrelsen og interne revisorer er 2 år.

Stk. 4. Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal skriftligt tilsendes bestyrelsen senest 14 dage før generalforsamlingen. Modtagne forslag udsendes 8 dage før generalforsamlingen.

Stk. 5. Dirigenten underskriver referatet, der udsendes til medlemmerne senest 3 uger efter generalforsamlingens afholdelse.

Stk. 6. Ungdomsafdelingen kan repræsenteres af 2 Juniormedlemmer. Disse har kun stemmeret i ungdoms spørgsmål.

§ 8. Stemmeberettigede.

Stemmeret på generalforsamlingen, har alle senior medlemmer, der ikke står i restance og har været medlem mindst 1 mdr. Såfremt et medlem er forhindret i at deltage i generalforsamlingen kan medlemmet lade sig repræsentere af et andet medlem, mod forevisning af skriftlig fuldmagt. Maksimum: 5 fuldmagter pr. person. Æresmedlemmer har stemmeret.

Stk.1 Afstemning foretages ved håndsoprækning, medmindre bestyrelsen eller mindst 1 medlem kræver det sker skriftligt. Ved afstemninger gælder almindelig stemmeflerhed. Uanset antallet af repræsenterede medlemmer. Undtaget herfra er dog spørgsmål om vedtægtsændringer og klubbens opløsning. Blanke stemmer tæller altid som gyldig afgivet stemme.

§ 9. Ekstraordinær generalforsamling.

Ekstraordinær generalforsamling afholdes såfremt bestyrelsen, eller mindst 4 medlemmer fremsender skriftlig motiveret dagsorden, til afholdelse senest en måned efter den skriftlige begæring er fremsendt til bestyrelsen. Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling skal ske efter samme regler, som til ordinær generalforsamling.

§ 10. Vedtægtsændring.

Ændringer til vedtægterne kan kun ske på en ordinær generalforsamling, såfremt dette er påført dagsordenen og angivne tidsfrister er overholdt, uanset antallet af repræsenterede medlemmer og vedtages kun såfremt 2/3 af de stemmeberettigede der er repræsenteret på generalforsamlingen stemmer herfor.

§ 11. Regnskab.

Klubbens regnskabsår er fra 1. januar til 31. december. Regnskabet udsendes til medlemmerne, senest 8 dage før generalforsamlingen. Det reviderede regnskab og status, forsynet med påtegning/underskrift af revisorer, forelægges den ordinære generalforsamling. Klubbens midler henstår på bankkonto. Kontantbeholdning må ikke overstige kr. 2.000. Regnskabet skal tilsendes Greve Kommune, Kulturel forvaltning i marts måned.

§ 12. Bestyrelse.

Stk. 1. Den daglige ledelse af klubben foretages af en bestyrelse på 5 medlemmer og 2 suppleanter, valgt på den ordinære generalforsamlingen.

Stk. 2. Foreningen tegnes af formand og kasserer.
Stk. 3. Næstformanden indtræder når formanden er forhindret.
Stk. 4. Bestyrelsen konstituerer sig med næstformand og sekretær på førstkommende bestyrelsesmøde efter generalforsamlingen.

Stk. 5. Alle beslutninger forelægges bestyrelsen efterfølgende.

§ 13. Opløsning.

Opløsning af klubben kan kun ske på en ordinær generalforsamling, såfremt dette er påført dagsordenen og angivne tidsfrister er overholdt og vedtages kun såfremt 2/3 af de stemmeberettigede der er repræsenteret på generalforsamlingen, stemme herfor. Ydermere skal der indkaldes til ekstraordinær generalforsamling indenfor 30 dage, på hvilken der besluttes hvorvidt opløsningen skal effektueres. Også her skal 2/3 af de stemmeberettigede der er repræsenteret på den ekstraordinær generalforsamlingen stemme herfor. I tilfælde af klubbens opløsning tilfalder dens midler Greve Kommunes ungdomsarbejde.

Således vedtaget på generalforsamlingen Greve d. 19. marts 2025

Formand Erik Popp

Dirigent Conni Friis